LETNIE FIT DESERY

LATO DOSTARCZA NAM WIELU POZYTYWNYCH EMOCJI, RÓWNIEŻ KULINARNYCH. LEKKIE DESERY IDEALNIE DOPEŁNIĄ POSIŁEK GŁÓWNY LUB SPRAWDZĄ SIĘ JAKO NIE TYLKO SUPER EFEKTOWNE, ALE PRZEDE WSZYSTKIM PYSZNE NAKRYCIE LETNIEGO STOŁU. A CO NAJWAŻNIEJSZE, ZE WZGLĘDU NA SKŁADNIKI, Z KTÓRYCH SĄ WYKONANE, MOŻNA JE POCHŁANIAĆ BEZ WYRZUTÓW SUMIENIA!

Zielone lody… brzoskwiniowe

Letnia zieleń szumiących drzew i kwitnących traw potrafi zainspirować również kulinarnie. Najwyższa więc pora zagrać w zielone w kuchni. Zielone lody brzoskwiniowe nie tylko oczarują podniebienia, ale zagwarantują ogromne zaskoczenie wśród gości, oczywiście pozytywne. W końcu lato dostarcza nam wszystkich powodów, by delektować się smakiem lodów, a trochę kreatywności pomoże nam w uzyskaniu spektakularnej odmiany tego popularnego deseru. Kluczowym składnikiem zielonych lodów brzoskwiniowych jest spirulina. Do ich wykonania potrzebne będą zamrożone brzoskwinie (200 g), 60 g jogurtu naturalnego typu greckiego, dwie łyżeczki spiruliny, niewielka ilość stewii. W celu wykonania deseru wszystkie składniki blendujemy do uzyskania gładkiej masy. Przygotowanie deseru jest bajecznie proste i szybkie, a same lody posiadają sporo dobroczynnych wartości odżywczych. By maksymalnie skrócić czas przygotowania deseru, warto zamrozić brzoskwinie dzień wcześniej.

Jaglane bounty bez pieczenia

Fit wersja dobrze znanego wszystkim batonika w postaci pysznego ciastka będzie doskonałym dodatkiem do kawy. Główny składnik deseru, czyli kasza, świetnie sprawdza się nie tylko do obiadu. Do wykonania potrzebne będą: szklanka kaszy jaglanej, 3 łyżki miodu, ok. 15 łyżek wiórek kokosowych, ½ szklanki mleka (2%), 180 g jogurtu naturalnego, 100 g gorzkiej czekolady, 10 herbatników zbożowych, 2 łyżki żelatyny. Kaszę jaglaną należy kilkakrotnie wypłukać w gorącej wodzie, po czym gotować na niewielkim ogniu, często mieszając. Po wsiąknięciu kaszy w mleko dodajemy wiórki kokosowe i miód, po czym blendujemy całość do uzyskania gładkiej konsystencji i odkładamy do wystudzenia. Do chłodnej masy z kaszy dodajemy jogurt. Żelatynę zalewamy wodą, mieszamy i zostawiamy do spęcznienia. Następnie podgrzewamy żelatynę do momentu rozpuszczenia i lekko przestudzoną dodajemy do masy jaglano-kokosowej, po czym całość energicznie mieszamy. Wykładamy formę herbatnikami zbożowymi i wylewamy na nie masę. Rozpuszczoną czekoladą polewamy ciasto i odstawiamy do lodówki na ok. 2 godziny.

Placuszki z ricottą, pieczonym rabarbarem i truskawkami

Ze względu na dodatek rabarbaru jest to deser idealny dla osób, które nie przepadają za nad wyraz słodkimi przekąskami i wolą szlachetną kwasowość. Do jego wykonania potrzebne będą: 400 g rabarbaru pociętego na 3-centrymetrowe kawałki, 3 łyżki miodu, sok i skórka z ½ pomarańczy, 200 g ricotty, 200 ml mleka, 2 jajka, 150 g mąki, ½ łyżki proszku do pieczenia, 100 g truskawek pokrojonych w plasterki. Rabarbar układamy na blaszce, polewamy miodem, dodajemy utartą skórkę z pomarańczy, po czym wstawiamy do piekarnika i pieczemy do momentu, aż rabarbar będzie lekko miękki. W miseczce mieszamy ricottę, mleko i żółtka, delikatnie ubijając całość. W drugiej misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia, po czym mieszamy zawartość obu misek. Mieszamy do momentu powstania gładkiej masy. Następnie ubijamy białka na sztywną pianę i delikatnie mieszając dodajemy do wcześniej przygotowanej masy. Placuszki pieczemy na rozgrzanej patelni z dodatkiem odrobiny oliwy. Usmażone placki podajemy z wcześniej upieczonym rabarbarem, dodatkiem jogurtu naturalnego i plasterków świeżych truskawek. Dla większego efektu wizualnego i smakowego polewamy całość odrobiną miodu.

MARIOLA SZOPIŃSKA

 

Powrót na górę