WEGE GRILL - 5 POMYSŁÓW NA BEZMIĘSNE PRZEKĄSKI

Sezon na grilla trwa. O ile wybór przekąsek dla osób jedzących mięso jest zazwyczaj prosty, o tyle dla tych, którzy mięsa unikają, staje się mniej oczywisty. Czy istnieją roślinne alternatywy dla kiełbasy i karkówki? Przedstawiamy kilka propozycji dla wegan, wegetarian oraz wszystkich tych, którzy szukają sposobu na urozmaicenie grillowego menu.

Wegańska miska z pieczonymi ziemniakami i pietruszkowym pesto

Tradycyjny grill nieodłącznie kojarzy się z kiełbasą. Osoby niejedzące mięsa również mogą spróbować tego typu przekąski, tyle że w wersji wegańskiej. Najłatwiejszą opcją jest kupno gotowych kiełbasek (np. seitanowych lub sojowych), które znajdziemy w większych hipermarketach. Jeśli mamy czas, warto jednak spróbować przygotować je samemu. Do przygotowania fasolowych kiełbasek potrzebujemy: 2 puszek czerwonej fasoli, 2 ząbków czosnku, 1 cebuli, 12 łyżek mąki, słoiczka przecieru pomidorowego, przypraw (słodkiej, ostrej i wędzonej papryki, oregano, lubczyku i innych – wedle uznania), 1 lub 2 łyżek sosu sojowego, oleju. Na oleju smażymy cebulę, pod koniec smażenia dodajemy do niej przeciśnięty przez praskę czosnek. Całość mieszamy z odsączoną z zalewy fasolą i pozostałymi składnikami (oprócz mąki) i miksujemy krótko w blenderze do uzyskania zbitej, ale niejednorodnej struktury. Dodajemy mąkę, mieszamy i wstawiamy na około 35 minut do lodówki. Formujemy kiełbaski i zwijamy szczelnie każdą osobno w natłuszczone kawałki folii aluminiowej. Gotujemy je na parze przez około 30 minut, po czym ponownie chłodzimy. Następnie zdejmujemy folię i grillujemy z dwóch stron aż do zarumienienia. Gotowe!

Ser pleśniowy w panierce

Do przygotowania przekąski potrzebujemy: sera pleśniowego (np. camembert albo brie), 1 jajka, bułki tartej, oleju, przypraw. Rozbełtujemy jajko i dodajemy do niego ulubione przyprawy (sól, pieprz, czosnek granulowany, zioła). Ser obtaczamy w jajku, a następnie w bułce tartej i powtarzamy tę czynność dwukrotnie. Następnie smażymy ser na rozgrzanym oleju z każdej strony, aż do zarumienienia. Voilà! Nasza przekąska jest gotowa do podgrzania na grillu.

Warzywa z grilla

Warzywa to zarówno smaczny dodatek do grillowanego mięsa, jak i samodzielna, zdrowa alternatywa dla wegan i wegetarian. Do przygotowania kolorowych szaszłyków potrzebne są dowolne, ulubione warzywa (np. cukinia, papryka, pieczarki, bakłażan, cebula), które należy pokroić w niezbyt grube plastry, skropić oliwą i posypać przyprawami (np. ziołami włoskimi, oregano, bazylią). Całość nabijamy na szaszłyki i podpiekamy na grillowych tackach.

Grillowana papryka z fetą

Ciekawym urozmaiceniem grillowanych warzyw jest dodanie do nich produktu nabiałowego. Do przygotowania paprykowej przekąski potrzebujemy: papryki, fety, ulubionych przypraw, oleju. Paprykę kroimy na cztery części, które mają utworzyć łódeczki. Pozbywamy się nasion, skrapiamy paprykę olejem i posypujemy do smaku ulubionymi przyprawami. Do papryki nakładamy fetę, całość grillujemy.

Grillowane awokado z salsą

Do przygotowania grillowanego awokado potrzebujemy: 2 awo, kado Haas, ¼ czerwonej cebuli, 1 obranego pomidora1 łyżeczki soku z limonki, oliwy z oliwek, soli i pieprzu. Awokado przecinamy na pół, wyjmujemy pestkę i posypujemy solą. Kładziemy na rozgrzanym grillu (wydrążeniem po pestce w stronę ognia) i grillujemy kilka minut do momentu, aż będzie lekko zarumienione. W międzyczasie przygotowujemy salsę – siekamy drobno pomidora i cebulę, całość łączymy z sokiem z limonki, dodajemy pieprzu. Do gotowego awokado nakładamy porcję salsy. Awokado przecinamy na pół, wyjmujemy pestkę i posypujemy solą. Kładziemy na rozgrzanym grillu (wydrążeniem po pestce w stronę ognia) i grillujemy kilka minut do momentu, aż będzie lekko zarumienione. W międzyczasie przygotowujemy salsę – siekamy drobno pomidora i cebulę, całość łączymy z sokiem z limonki, dodajemy pieprzu. Do gotowego awokado nakładamy porcję salsy.

KAJA KUSTRA

 

Więcej w tej kategorii: « BUDDHA BOWL WEGAŃSKA MISKA
Powrót na górę