SOKOWY DETOKS

POCZĄTEK WIOSNY TO NAJLEPSZY MOMENT NA PORZĄDKOWANIE, A TAKŻE OCZYSZCZANIE. W KOŃCU ODPOWIEDNI BALANS I UCZUCIE LEKKOŚCI TO COŚ, CZEGO ŻYCZYŁBY SOBIE KAŻDY Z NAS. WARTO ZACZĄĆ OD ŚRODKA I ODCIĄŻYĆ ORGANIZM Z TOKSYN PO ZIMIE. W TYM CELU WARTO WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ ŚWIEŻYCH WARZYW I OWOCÓW. JAKIE SĄ ZASADY SKUTECZNEJ DETOKSYKACJI SOKAMI?

GRUNT TO PRZYGOTOWANIE

Promienie wiosennego słońca motywują do działania. Oprócz domowych porządków, warto pomyśleć także o oczyszczaniu wnętrza... i to dosłownie. Zalet oczyszczania organizmu za pomocą soków jest wiele. Z pewnością dostrzegą je przede wszystkim osoby, które zmagają się z problemami trawiennymi, jednak spadek energii, gorsze samopoczucie i stan skóry i włosów pozostawiający wiele do życzenia to niezbyt przyjemne skutki zimy, które w pewnym stopniu zauważy u siebie każdy z nas.  Dieta sokowa to wbrew pozorom nieskomplikowana metoda oczyszczania organizmu. Wystarczy trochę kreatywności, silnej woli, mnóstwo świeżych owoców i… blender. Warto pamiętać, by zacząć od maksymalnie kilkudniowej kuracji oczyszczania sokami lub zdecydować się na popularną detoksykację weekendową, by sprawdzić, jak nasz organizm poradzi sobie ze sporymi zmianami w codziennym jadłospisie. Decydując się na sokowy detoks zrezygnuj z kawy, herbaty, alkoholu i papierosów. W czasie kuracji nie należy obciążać organizmu mocno wyczerpującymi treningami, lepiej w tym czasie wybrać jogę lub ćwiczenia rozciągające. Dzięki weekendowej detoksykacji organizmu sokami, wzbogaconej o ćwiczenia z elementami medytacji, odświeżymy nie tylko organizm, ale także umysł. Pamiętaj jednak, by nie próbować detoksykacji sokami w czasie przeziębienia, gdy organizm jest osłabiony, gdyż poskutkuje to efektem odwrotnym do zamierzonego.

CZAS NA DETOKS

Podczas sokowego „postu” warto korzystać przede wszystkim z warzyw, gdyż owoce mają w sobie sporo cukru. Dopuszczalne są także lekkie buliony i kremy warzywne. Spożywanie 0,5 litra kolorowego, dodającego energii koktajlu co 2-3 godziny dostarczy mnóstwa witamin, minerałów, żywych enzymów i składników odżywczych. To również niezwykle cenny czas wypoczynku dla układu pokarmowego i regeneracja dla całego organizmu. Nie zapomnij także o piciu wody, z której nie rezygnować nawet podczas kuracji opartej na warzywno-owocowych sokach. By dodatkowo wesprzeć skórę, a także wątrobę, nerki i jelita, warto uzupełnić detoksykację piciem naparów z ziół, szczególnie mięty, rumianku i lipy. Na jakie kompozycje warto się zdecydować? Postaw na różnorodność i… różnobarwność. Feeria barw doda optymizmu i pozwoli uniknąć uczucia dietetycznej monotonii. Wybierz zielone. Zmiksuj zielony tonik oczyszczający, 4 jabłka, cytrynę i dodaj łyżeczkę zielonego jęczmienia. Nie od dziś wiadomo, że zbawienny wpływ na nasz organizm, zwłaszcza na wątrobę, mają czerwone buraki. Warto więc przyrządzić na ich bazie koktajl pełen witamin. Zblenduj buraka z czerwonym grejpfrutem, 2 jabłkami oraz niewielkim kawałkiem świeżego imbiru. Niezwykle drogocenne pod względem wartości odżywczych są marchewki. Zmiksuj 6 sztuk z grejpfrutem, jabłkiem, cytryną i kawałkiem imbiru. Nie jest tajemnicą, że jarmuż jest bogaty w wapń, który pozytywnie wpływa na kości. Potencjał tej rośliny doceniono już w starożytności, a z jej wartości odżywczych korzystamy do dziś. Zmiksuj garść jarmużu z 2 jabłkami, garścią szpinaku, ½ ogórka, łodygą selera naciowego i marchewką. Różnorodne koktajle bez trudu przyrządzisz także z wybranych według własnego uznania produktów lub korzystając z gotowych przepisów, które znajdziesz np. w dedykowanych detoksykacji sokowej aplikacjom, tj. 5 day juice by Jason Vale. Na zdrowie!

MARIOLA SZOPIŃSKA 

Więcej w tej kategorii: « ECO NA GŁOWIE NOWY WYMIAR SAUNOWANIA »
Powrót na górę