5 TRIKÓW JAK DOBRZE ROZPOCZĄĆ DZIEŃ

KRÓTKIE DNI, DŁUGIE WIECZORY I CIEMNE PORANKI - ZIMĄ TRUDNIEJ NIŻ ZWYKLE WSTAĆ NAM Z ŁÓŻKA, WIĘCEJ CZASU ZAJMUJĄ NAM PORANNE RYTUAŁY, MOZOLNIEJ SZYKUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA Z DOMU. CO ZROBIĆ, BY PORANKI BYŁY PRZYJEMNIEJSZE, ŁATWIEJSZE I BARDZIEJ PRODUKTYWNE? OTO 5 PROSTYCH TRIKÓW, KTÓRE POMOGĄ NAM LEPIEJ ROZPOCZĄĆ DZIEŃ.

Pościel łóżko i odsłoń zasłony

Poprzez posłanie łóżka symbolicznie zamykamy sobie możliwość powrotu do ciepłej pościeli i zmuszamy się do opuszczenia sypialni. Wyrobienie sobie nawyku zaścielania łóżka zaraz po wstaniu z niego jest o tyle proste, że czynność ta nie wymaga od nas ani większego wysiłku, ani dłuższego zastanowienia. Od razu po wstaniu warto odsłonić zasłony i włączyć światło. Wskazane jest też otworzenie okna i wywietrzenie pokoju - rześki mróz lub lekkie, świeże powietrze z pewnością nas rozbudzi i wyrwie z porannego letargu. Jeśli przy okazji odsłonienia zasłon uda nam się wpuścić do środka pierwsze promienie słońca, to z pewnością będzie udany dzień!

Znajdź czas na poranną dawkę ruchu

Idealnie byłoby nauczyć się wstawać odpowiednio wcześniej i rozpoczynać dzień od treningu na siłowni, godzinnego spaceru z psem lub przebiegnięcia pięciu kilometrów. Poranne ćwiczenia pobudzają metabolizm i układ nerwowy, a dodatkowo pozwalają naładować baterie i dają zastrzyk energii na cały dzień. Jeśli mimo wszystko albo wolisz dłużej pospać, albo po prostu nie masz rano wystarczająco czasu i sił na intensywny trening czy dłuższy spacer, warto po przebudzeniu zrobić kilka pompek, przysiadów albo pajacyków. Nawet niewielka dawka ruchu doda nam energii i pobudzi do dalszego działania.

Zapomnij o drzemkach i zadbaj o jakość swojego snu

Niektórzy nie wyobrażają sobie poranku bez trzech drzemek, jednak wbrew pozorom, dodatkowe 5 minut snu nie wpłynie na naszą produktywność i poziom wypoczęcia. Najlepiej jest przyzwyczaić swój organizm do wstawania i kładzenia się codziennie o tej samej, albo chociaż podobnej porze. Regularność oraz odpowiednia ilość snu ma wpływ na nasze zdrowie, prawidłowe funkcjonowanie organizmu i ogólne samopoczucie. W jaki sposób możemy polepszyć samą jakość naszego nocnego wypoczynku? Istnieje wiele aplikacji na telefon, które mają za zadanie kontrolować nasz sen, a konkretniej jego rytm, cykl i fazy. Większość z nich działa na podobnej zasadzie, a więc analizuje dźwięki i monitoruje ruchy śpiącego. Obserwacje te pozwalają na wybudzenie użytkownika w najkorzystniejszej dla niego fazie. Jeśli zatem miewamy problem ze wstaniem z łóżka, warto wypróbować jedną z nich np. Sleepytime, Pzizz lub Pillow. Każda jest bezpłatna i dostępna dla urządzeń z systemem w wersji Android i iOS.

Zacznij dzień od muzyki

Muzyka to jeden z najsilniejszych bodźców wpływających na człowieka. Stwórz listę energetycznych, pobudzających utworów i słuchaj ich przy śniadaniu, podczas mycia zębów i innych porannych rytuałów. Ulubione rytmy wprawią Cię w dobry nastrój i momentalnie poprawią humor. Uwaga! Lepiej nie ustawiać ulubionej piosenki na budzik. Najpewniej nie ułatwi nam to porannego rozruchu, a jedynie spowoduje, że przestaniemy lubić utwór i zniechęcimy się do jego wykonawcy.
 

Wypij rano szklankę wody

Wielu z nas nie wyobraża sobie nie zacząć dnia od kubka gorącej kawy, jednak znacznie lepszą alternatywą dla małej czarnej jest szklanka ciepłej wody. Wypicie na czczo płynu pozwoli na oczyszczenie organizmu z nagromadzonych przez noc toksyn, pobudzi metabolizm oraz zmniejszy uczucie senności i zmęczenia. Dla lepszego efektu i walorów smakowych, do wody możemy dodać cytrynę i imbir lub miód.

To, w jaki sposób zaczniemy poranek ma duży wpływ na to, jak potoczy się cały nasz dzień. Warto zmodyfikować niektóre z porannych rytuałów i wypracować nowe, lepsze nawyki, które wcielone w życie, uczynią nasze poranki łatwiejszymi i bardziej produktywnymi.

KAJA KUSTRA

 

Powrót na górę