Bagażniki na rower – jakie powinny być?

Dla wielu osób zabranie paru pojazdów autem na wakacyjny wyjazd czy weekendowy wyjazd za miasto wydaje się dużym kłopotem. Nic bardziej błędnego – na rynku dostępnych jest mnóstwo interesujących rodzajów bagażników, jakie w odpowiedni oraz pewny sposób ułatwią przetransportować własne „dwa koła”.

Bagażnik na rower – jaki dobrać?

Dobór bagażnika rowerowego winien być zależny od ilości rowerów, ich wagi, natomiast też budowy własnego samochodu. Jeżeli dysponujemy autem kombi o wielkiej powierzchni ładunkowej, to jeden rower możemy bezproblemowo pomieścić w wewnętrznym bagażniku. Jeżeli natomiast planujemy dłuższy, rodzinny wyjazd oraz planujemy przewieźć większą ilość rowerów, należałoby zobaczyć dostępne na rynku bagażniki na rower instalowane na dachu, do haka holowniczego czy tylnej klapy.

Zaczepy rowerowe instalowane na klapę bagażnika

Najprostszym, choć niekoniecznie najtańszym sposobem na przewożenie pojazdu jest zaczep montowany do tylnej klapy pojazdu. W wypadku standardowych wersji zaczepów tego rodzaju mocowanie odbywa się za pomocą sprowadzanych taśm powstrzymanych ogumowanymi hakami, jakie zaczepiamy o klapę bagażnika. Dużą korzyść zaczepów tego rodzaju stanowi ich wszechstronność. Jeden rodzaj można wykorzystywać zarówno w sedanie, liftbacku, jak również hatchbacku.

Istotne! Musimy mieć jak umieścić bagażnik na dachu

Pamiętajmy, iż zanim zdecydujemy się oraz kupimy bagażnik rowerowy na dach, musimy mieć go do czego umieścić na dachu auta. Jeżeli mamy relingi, nie ma problemu: dokupujemy belki (aluminiowe), montujemy je na relingach, natomiast następnie montujemy bagażnik rowerowy na dach. Natomiast relingi to dziedzina kombi oraz SUV-ów. Odmienne pojazdy ich nie mają – na szczęście każdy ma na dachu profesjonalne miejsce do postawienia chwytów (łap), na jakich potem umieszczamy poprzeczki.

Reply