Kampanie Programmatic: Kompleksowe rozwiązanie każdego reklamodawcy 

Coraz chętniej reklamodawcy decydują się na przekierowywanie podejmowanych aktywności do programmatica. Dzieje się tak ze względu na możliwość skorzystania z automatycznego modelu zakupu w zastępstwie bezpośredniej formy transakcji, co z kolei korzystnie oddziałuje na gospodarność czasu. 

 

Czym właściwe są kampanie programmatic? Jakich korzyści możesz spodziewać się, dzięki wykorzystaniu zautomatyzowanej formy reklamy? O tym wszystkim przeczytasz w przygotowanym przez nas wpisie. 

Kampanie programmatic – automatyzacja w sferze cyfrowej

Kampanie programmatic składają się z wielu procesów, wdrażanych w ramach praktyki reklamowej. Jego kampanie są złożone, przede wszystkim ze względu na fakt, że nie koncentrują się wyłącznie na udostępnianiu komunikatów promocyjnych, ale także na: 

  • właściwym doborze kreacji, z uwzględnieniem preferencji internautów, 
  • efektywnej korelacji stron transakcji – reklamodawców oraz dostawców powierzchni reklamowych wraz z negocjowanymi przez nich stawkami, 
  • kontroli i modyfikacji kampanii reklamowym pod kątem ustalonych zamiarów, 
  • realizacji płatności. 

 

Dane, na których opierają się kampanie programmatic pochodzą z plików cookies, za sprawą których można sprawdzić rodzaj aktywności podejmowanych przez internautów (zweryfikować, jakie produkty bądź usługi są chętnie przez nich wyszukiwane). To dodatkowo sprawia, że reklama programatyczna wyróżnia się wysokim stopniem personalizacji. 

 

Warto pamiętać o tym, że model programmatic bazuje na dwóch standardowych sposobach nabywania powierzchni reklamowej, jakimi są Real-Time Bidding (RTB) oraz Direct. Pierwszy z nich opiera się na systemie aukcji, drugi z kolei – na podstawie uprzednio określonej stawki pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą. 

Wartość reklamy programatycznej 

O tym, że wybór reklamy programatycznej jest dobrym pomysłem, świadczy jej częsty wybór przez reklamodawców. Wyróżniamy podstawowe profity, jakie możesz uzyskać za jej sprawą:

  • wzrost konwersji, 
  • zautomatyzowane i zoptymalizowane procesy marketingowe, 
  • efektywne zarządzanie danymi reklamowymi, 
  • konsekwentne wykorzystanie budżetu, 
  • większa pozycja na rynku konkurencyjnym, 
  • tworzenie środowiska korzystne dla algorytmu Friendly Index (zapewnienie przejrzystości w kontekście okresów rozliczeniowych, ekspozycji kampanii czy ochrony danych). 

 

Programmatic zapewnia dużą skuteczność, a jako jeden z czołowych czynników skłania coraz większą szerzę reklamodawców do korzystania z jego potencjału. 

Jak zautomatyzowane reklamy zmieniają tradycyjne kampanie marketingowe?

Firmie bardzo łatwo jest dotrzeć do grupy docelowej za pomocą kampanii marketingowej opartej na algorytmach. Ich potencjał skrywają kampanie programmatic, które przyczyniają się do wzrostu konwersji, rozpoznawalności na rynku branży czy zasilenia bazy stałych klientów. Jesteś gotowy na wyzwania z reklamą programatyczną? Nie czekaj, działaj już dziś!